Bij gemeente De Fryske Marren kunt u inloggen met DigiD. Voortaan kunt u met DigiD naar steeds meer overheidsinstellingen op internet. Wanneer u op de button van DigiD klikt, wordt u doorgestuurd naar de omgeving van DigiD. Nadat u bent ingelogd, wordt u automatisch teruggestuurd naar dit formulier.
DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren.
Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.
Ga naar http://www.digid.nl u gaat naar een externe website om direct een DigiD inlogcode aan te vragen.
U bent succesvol ingelogd. Klik op de knop ‘Volgende’.
Met ingang van het jaar 1811 zijn aktes opgemaakt. Zoekt u informatie van voor 1811 dan kunt u het beste informeren bij Tresoar. Het bevolkingsregister is vanaf 1850 geregistreerd door de gemeente. Op dit moment worden de bevolkingsregister ook ingevoerd op de website van www.allefriezen.nl en zijn daar online te vinden, maar tegen kosten verstrekken wij deze informatie ook.
U kunt informatie opvragen uit het bevolkingsregister over de periode 1850 tot 1936.
Type akte
U kunt verschillende type aktes bij ons opvragen. De openbare aktes zijn online te vinden op de website www.allefriezen.nl, maar tegen kosten verstrekken wij deze akten ook.
Geboorteakte
Een geboorteakte is pas openbaar na 100 jaar. Is de geboorteakte minder dan 100 jaar geleden opgemaakt? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand
Huwelijksakte
Huwelijksaktes zijn pas openbaar na 75 jaar. Is het huwelijk nog niet 75 jaar geleden voltrokken? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand voor meer informatie.
Overlijdensakte
Een overlijdensakte is openbaar na 50 jaar. Is het overlijden nog niet 50 jaar geleden? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand voor meer informatie.
Bevolkingsregister
De registratie van het bevolkingsregister is begonnen in 1850. Zoekt u informatie voor deze periode dan kunt u het beste navraag doen bij Tresoar.
Toelichting
Geef hieronder een toelichting over wat u wilt weten over deze persoon. Als u meer aanknopingspunten heeft, deze ook vermelden. Denk hierbij aan periode, gezinsleden, beroep, vorige woonplaats etc.
Overige onderzoeken
Kunt u uw vraag niet kwijt onder een persoon of locatie/adres? Of is uw vraag zeer complex? Dan kunt u onderstaande formulier gebruiken.
Digitaal ontvangen
Als u voor digitaal ontvangen kiest ontvangt u de informatie binnen 10 werkdagen toegestuurd. Of er wordt contact met u opgenomen. Voor het digitaal ontvangen brengen we kosten in rekening. De kosten vindt u op www.defryskemarren.nl/archief.
Inzien op het gemeentehuis
Voor inzien op het gemeentehuis worden geen kosten in rekening gebracht. Binnen 10 werkdagen maken wij een afspraak met u.