Spring naar content

Aanvraag inzage of onderzoek archief

Stap 1 van 20

  • Over dit formulier

  • Met dit formulier kunt u uw archiefaanvraag doen. Het formulier is onderverdeeld in persoonsgegevens (voor stamboomonderzoek), locatiegegevens (bouwtekeningen, riooltekeningen en milieugegevens) en overige informatie (bijvoorbeeld historische gebeurtenissen).
  • Zo werkt het

    • Voor een snelle en correcte afhandeling is het belangrijk dat u alle vragen juist beantwoordt en het formulier ondertekent.
    • Informatie over het verwerken van uw persoonsgegevens vindt u in het privacystatement op onze website.
    • U kunt het formulier tussentijds opslaan en op een later tijdstip weer doorgaan. Gebruik daarvoor de link onderaan de pagina “Opslaan en later doorgaan”.
    • U logt in met DigiD.
    • Om met DigiD in te loggen, moet uw browser cookies accepteren. Dit controleert en wijzigt u eenvoudig bij de instellingen van uw internetbrowser. Het is goed om te weten dat de cookies van DigiD nooit persoons- of inloggegevens opslaan.
    • Velden met een * zijn verplicht.
  • Inloggen met DigiD

  • Voor dit onderdeel is verificatie van uw identiteit vereist.

    Bij gemeente De Fryske Marren kunt u inloggen met DigiD. Voortaan kunt u met DigiD naar steeds meer overheidsinstellingen op internet. Wanneer u op de button van DigiD klikt, wordt u doorgestuurd naar de omgeving van DigiD. Nadat u bent ingelogd, wordt u automatisch teruggestuurd naar dit formulier.

    DigiD staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk systeem waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren.

    Met uw DigiD kunt u bij steeds meer overheidsinstellingen terecht.

    Nog geen DigiD inlogcode?

    Ga naar http://www.digid.nl u gaat naar een externe website om direct een DigiD inlogcode aan te vragen.

  • Login met DigID

  • Login met DigID
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

    Sectie-einde

  • Inloggen met DigiD

    U bent succesvol ingelogd. Klik op de knop ‘Volgende’.

  • Uw gegevens

  • De vooraf ingevulde persoonsgegevens kunt u niet wijzigen.
    Controleert u deze gegevens goed, mochten hier een fout in zitten dan kunt u hier informatie vinden over hoe u de onjuiste persoonsgegevens aan kunt passen.
  • Persoonsgegevens

  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Adres

  • Contactgegevens

  • Archief

  • Persoon

  • Met ingang van het jaar 1811 zijn aktes opgemaakt. Zoekt u informatie van voor 1811 dan kunt u het beste informeren bij Tresoar. Het bevolkingsregister is vanaf 1850 geregistreerd door de gemeente. Op dit moment worden de bevolkingsregister ook ingevoerd op de website van www.allefriezen.nl en zijn daar online te vinden, maar tegen kosten verstrekken wij deze informatie ook.

    U kunt informatie opvragen uit het bevolkingsregister over de periode 1850 tot 1936.

  • Type akte

    U kunt verschillende type aktes bij ons opvragen. De openbare aktes zijn online te vinden op de website www.allefriezen.nl, maar tegen kosten verstrekken wij deze akten ook.

  • Geboorteakte

    Een geboorteakte is pas openbaar na 100 jaar. Is de geboorteakte minder dan 100 jaar geleden opgemaakt? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand

  • Huwelijksakte

    Huwelijksaktes zijn pas openbaar na 75 jaar. Is het huwelijk nog niet 75 jaar geleden voltrokken? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand voor meer informatie.

  • Partner

  • Huwelijksinformatie

  • Overlijdensakte

    Een overlijdensakte is openbaar na 50 jaar. Is het overlijden nog niet 50 jaar geleden? Ga naar www.defryskemarren.nl/uittrekselburgerlijkestand voor meer informatie.

  • Overlijdensinformatie

  • Bevolkingsregister

    De registratie van het bevolkingsregister is begonnen in 1850. Zoekt u informatie voor deze periode dan kunt u het beste navraag doen bij Tresoar.

  • Persoonsgegevens

  • Toelichting

    Geef hieronder een toelichting over wat u wilt weten over deze persoon. Als u meer aanknopingspunten heeft, deze ook vermelden. Denk hierbij aan periode, gezinsleden, beroep, vorige woonplaats etc.

  • Locatie

  • Bouwinformatie

  • Tip: Als er geen adresgegevens bekend zijn kunnen kadastrale gegevens helpen.
  • Bouwinformatie

  • Geef in de toelichting zoveel mogelijk aan wat u wilt ontvangen zodat wij u de juiste informatie kunnen toesturen.
  • Milieu-informatie

  • Locatie

  • Tip: Als er geen adresgegevens bekend zijn kunnen kadastrale gegevens helpen.
  • Milieu-informatie

  • U kunt meerdere opties selecteren.
  • Geef hier aan waar het om gaat en waar u naar op zoek bent.
  • Overig

  • Overige onderzoeken

    Kunt u uw vraag niet kwijt onder een persoon of locatie/adres? Of is uw vraag zeer complex? Dan kunt u onderstaande formulier gebruiken.

  • Beschrijf zo duidelijk mogelijk uw vraag. Waar bent u naar op zoek? Zijn er aanknopingspunten? En met welk doel zoekt u deze informatie?
  • Wijze van inzien

  • Digitaal ontvangen

    Als u voor digitaal ontvangen kiest ontvangt u de informatie binnen 10 werkdagen toegestuurd. Of er wordt contact met u opgenomen. Voor het digitaal ontvangen brengen we kosten in rekening. De kosten vindt u op www.defryskemarren.nl/archief.

    Inzien op het gemeentehuis

    Voor inzien op het gemeentehuis worden geen kosten in rekening gebracht. Binnen 10 werkdagen maken wij een afspraak met u.

  • Aanvrager

  • Organisatiegegevens

  • Adres

  • Contactpersoon

  • Contactgegevens

  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
  • Ondertekenen en versturen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.